graj dalej lub zamknij

i wybierz inną grę w menu po lewej.

logo

Baza wiedzy

Artykuły dla młodszych czytelników

Programy komputerowe wspierające edukację szkolną

Dziecko to radość i duma każdego rodzica, który stara się, aby było ono szczęśliwe, radosne i ciekawe otaczającego go świata. Nic nie może zmącić spokoju wychowania i rozwoju tak młodego organizmu. Jakie więc gry zaproponować swojej latorośli, aby wszystkie te założenia były spełnione, i aby nie wywoływać w niej sprzecznych odczuć lub agresji?

W dzisiejszych czasach dzieci najczęściej i najchętniej sięgają po gry komputerowe, ponieważ są łatwo dostępne, mają ładną grafikę, występują w nich znani bohaterowie z bajek i kreskówek, jest kilka możliwości grania.

Na rynku dostępnych jest wiele gier komputerowych, które są wartościowe i sprzyjają prawidłowemu rozwojowi naszego dziecka. Gra może rozwijać mnóstwo pozytywnych cech – spostrzegawczość, refleks, logiczne myślenie, zaradność, zręczność. Są oczywiście i wady – pogorszenie wzroku dziecka, wady postawy, poczucie apatii, gdyż rzeczywistość może wydawać się mniej kolorowa niż gra. Te dzieci, które mają dostęp do niewłaściwych gier, stają się bardziej agresywne, impulsywne, drażliwe, skoncentrowane na sobie i swoich potrzebach, unikają kontaktów z rówieśnikami, obojętnieją na drugiego człowieka, są nastawione na rywalizację, a nie współdziałanie.

Komputer stał się narzędziem służącym do kształcenia, wspierania ucznia i stymulowania myślenia, może być nauczycielem, współuczestnikiem zabawy, narzędziem pracy. W wielu szkołach wprowadzany jest jako środek dydaktyczny, łączący wiele sposobów przekazywania informacji (tekst, dźwięk, grafika, film, prezentacja). Programy komputerowe wspomagające edukację na bieżąco wyjaśniają wszelkie wątpliwości ucznia, wykrywają jego błędy, odpowiadają, nie krytykują dzieci, pozwalają na wybór poziomu trudności zadania. Uczeń dzięki temu ma szansę na rozwój własny, twórczą aktywność, poznawanie nowych i ciekawych informacji, dogodną liczbę powtórek, nieograniczony czas pracy itp.