graj dalej lub zamknij

i wybierz inną grę w menu po lewej.

Baza wiedzy

Jak prowadzić zeszyt?

Połową sukcesu w otrzymywaniu dobrych ocen są porządne i czytelne notatki. Jak zatem prowadzić zeszyt przedmiotowy, aby móc z niego skorzystać i nie musieć się go wstydzić?

Przede wszystkim należy go kupić (dostosowując to do wymagań nauczyciela, charakteru przedmiotu) i założyć. Zeszyt musi mieć marginesy, a ponad to:

  • na pierwszej stronie napisz nazwę przedmiotu, z którego będziesz w zeszycie robić notatki, swoje imię i nazwisko, a także klasę, do której uczęszczasz;
  • wszystkie notatki w zeszycie pisz starannie, przy czym nie musi to być ładne pismo (gdyż każdy się rozczyta), ale musi być czytelne. Zastanów się również nad własnym systemem skrótów myślowych, łatwych do odczytania, a pozwalających na szybsze zapisanie tekstu;
  • notatki muszą być dokładne i przejrzyste. Powinny być one przede wszystkim jasne dla nas, nie za długie, bez wtrąceń nie związanych z tematem. Ciekawym rozwiązaniem może być podkreślanie rzeczy najważniejszych lub zaznaczanie ich np. na marginesie. Doskonale nadają się tu zakreślacze;
  • możesz dodawać swoje ciekawostki lub dodatkowe informacje zdobyte z różnych innych źródeł. Są one nie tylko ciekawe, ale również bardzo przydatne, bo pozwalają wyróżnić się nam czy to podczas sprawdzianu, czy gdy nauczyciel sprawdza zeszyt. Dużą zaletą jest wklejanie zdjęć lub wykresów, które w znaczny sposób wzbogacą szatę graficzną zeszytu a nam pozwolą na łatwiejsze zapamiętanie tematu na zasadzie skojarzenia;
  • staraj się nie przesadzać z nadmiarem kolorów, ponieważ może to nie tylko nie wyglądać estetycznie, ale również zakłócać obraz całości notatki i jej najważniejszych części. Podkreślaj raczej tylko zdania godne uwagi, daty i nowe pojęcia, a w ten sposób łatwiej będziesz zapamiętywał ważne informacje;


Podobne artykuły: