graj dalej
lub zamknij
i wybierz inną grę w menu po lewej.
Umiejętność liczenia kształtuje się u dzieci dość wcześnie i rozwija przez wiele lat. Wpływ na jej uczenie się mają: przede wszystkim poziom rozwoju intelektualnego dziecka, jego zdolność do nadawania znaczenia sytuacjom oraz wpływ dorosłych, którzy uczą swoje pociechy liczenia obiektów, dodawania i odejmowania na palcach i w pamięci, gdzie jest więcej, a gdzie mniej przedmiotów itp. Najważniejsze są również osobiste doświadczenia dziecka, jego aktywność, gromadzenie własnych doświadczeń metodą prób i błędów.
Minicykl o paronimach i homofonach cz. 18
Czytanie pozwala nam zrozumieć, co autor tekstu chciał przekazać czytelnikowi, umożliwia komunikację między ludźmi, daje przepis na wykonanie jakiejś czynności, czyli przekazuje jakąś treść. Szybkie czytanie nie tylko przyspiesza tempo odkodowywania znaków graficznych, jakimi są litery, lecz także trenuje możliwości poznawcze człowieka.
Minicykl o paronimach i homofonach cz. 17
Matematykę spotykamy niemal na każdym kroku. Dzieci bardzo chętnie liczą, dodają cukierki, odejmują liczbę dni, jakie pozostały do ich urodzin czy gwiazdki. Trudności przychodzą wraz z tabliczką mnożenia i koniecznością nauczenia się jej na pamięć.