graj dalej
lub zamknij
i wybierz inną grę w menu po lewej.
Podstawy pozytywnej adaptacji za Wami. Poznaliście prawa swoje i dziecka, etapy rozwoju, które mają wpływ przy rozpoczynaniu przygody z przedszkolem, czym jest dojrzałośd przedszkolna, jaka jest rola rodzica w całym procesie, czy w niektórych sytuacjach trzeba odpuścid i poszukad innego rozwiązania, a także czy będąc nauczycielem warto zabierad dziecko do swojej placówki lub nawet grupy. Poniżej znajdziesz kilka rad, które warto wprowadzid w życie przed, w trakcie i po adaptacji.
Praca z dzieckiem, czy to w ogóle możliwe? Rodzice pracujący zdalnie z domu, mający towarzystwo dziecka z pewnością znają trudności jakie niesie ze sobą taka sytuacja. Jednak praca w przedszkolu z dzieckiem wygląda inaczej, bo jednak angażujemy je w nasze działania. Czy to oznacza, że jest łatwiej? Czy w ogóle w przypadku dzieci nauczycieli istnieje pojęcie adaptacji?
Bardzo zależy Ci aby dziecko chodziło do przedszkola, ale dziecko ma inny pogląd na ten temat? Mija kolejny tydzieo a ono zamiast robid adaptacyjne postępy, zaczyna przejawiad niepokojące objawy? Pojawia się wtedy wątpliwośd – może jednak przedszkole nie jest dla nas?
Hurra! Udało się! Wybraliście świetne przedszkole, idealna lokalizacja, ciekawe zajęcia, miłe panie. Chodzicie razem już od kilku dni, dziecko już zostaje samo na krótki czas i nie płacze, albo w niewielkim stopniu. Czy adaptacja Twojego dziecka przebiegła prawidłowo? Kiedy poznad, że dziecko czuje się już swobodne, bezpieczne i zaakceptowało nowe miejsce?
Zacznijmy może od tego, że prawa rodzica i dziecka w przedszkolu są ściśle związane z aktami prawnymi jak np. Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej i innymi dokumentami międzynarodowymi. Są one podstawą do współpracy rodziców i nauczycieli w trosce o wspólne dobro. Jakie prawa powinny Cię zainteresowad w szczególności?