graj dalej
lub zamknij
i wybierz inną grę w menu po lewej.
Edukacyjne programy komputerowe dla dzieci mają nie tylko uczyć, lecz także zapewniać rozrywkę. Można poznawać zarówno matematykę, jak i język polski, historię, przyrodę, języki obce poprzez zabawę. Programami wspierającymi proces nauczania są również gry strategiczne, symulacyjne, szachy czy gry nakazujące podejmowanie jakiś decyzji.
Aby korzystać z komputera, nie trzeba umieć czytać czy pisać. Program edukacyjny jest w stanie tak dotrzeć do ucznia, aby ten wiedział, czego się od niego wymaga i jakie jest jego zadanie. Zatem można powiedzieć, że taki program musi się charakteryzować i prostym sposobem komunikacji z użytkownikiem, szybkością reakcji na jego działanie oraz wynagradzaniem za wykonaną pracę. Użytkownik natomiast powinien mieć umiejętność obsługi myszki i klawiatury, twórczego i logicznego myślenia.
W zakresie edukacji polonistycznej komputer może szybko i obiektywnie ocenić ucznia, wyszukać błędy, poprawić je, uzupełnić wskazane wyrazy potrzebnymi literami czy sprawdzić prawidłowość użycia określonej części mowy. Natomiast w zakresie edukacji matematycznej uczniowie mogą wykonywać cztery podstawowe działania arytmetyczne, tabliczkę mnożenia, mogą rozwiązywać proste zadania tekstowe, równania, dokonywać działań na zbiorach. W zakresie aktywności środowiskowej urozmaiceniem zajęć będzie wykorzystanie encyklopedii multimedialnych i korzystanie z dobrodziejstwa Internetu, czyli wyszukiwanie potrzebnych informacji, zdjęć, filmów, itp.
Pierwszoklasiści są pełni radości, ufności, zapału i ciekawości świata, są otwarci na innowacje, a korzystając z komputera, kształtują w sobie nawyk koncentracji i właściwej organizacji pracy.
Komputer jest przyjacielem, który nigdy się nie zdenerwuje, nie wykpi, nie wyśmieje nawet najgłupszego błędu. Pozwoli wielokrotnie wykonywać to samo zadanie, nigdy się nie zmęczy i nie znudzi, nie wystawi złej oceny. Korzystanie z edukacyjnych programów komputerowych powinno zwiększać efektywność nauki, uatrakcyjniać ją, a przede wszystkim ułatwiać proces zdobywania wiedzy.