graj dalej
lub zamknij
i wybierz inną grę w menu po lewej.
Dyktanda dla starszych dzieci:
1 krok – założenie zeszytu do ćwiczeń ortograficznych.
2 krok – powtarzanie i utrwalanie zasad pisowni.
3 krok – założenie na końcu zeszytu „słowniczka wyrazów trudnych”.
4 krok – czytanie tekstu samodzielnie przez dziecko po jednym zdaniu.
5 krok – zapamiętanie przeczytanego zdania.
6 krok – przepisanie zdania z pamięci.
7 krok – powtórzenie czynności aż do końca tekstu.
8 krok – sprawdzenie poprawności zapisanego tekstu i naniesienie poprawek.
9 krok – porównanie zapisanego tekstu ze wzorem.
10 krok – poprawa błędów (wypisanie wyrazów z błędami, uzasadnienie ich pisowni, ułożenie zdań z tymi wyrazami lub krzyżówki, wpisanie wyrazów do „słowniczka wyrazów trudnych”).
(“Dyktando w 10 punktach”, oprac. prof. dr hab. Marta Bogdanowicz)
Dyktanda te powinny być przeprowadzane codziennie. Po tygodniu rodzic może ponownie podyktować wyrywkowo zdania z całego tygodnia. Uczeń sprawdzi wtedy, ile błędów popełni w porównaniu z początkiem swojej pracy.