graj dalej

logo

Dixit

Wydawnictwo: Rebel

 

Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem, wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie, następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza. Bajarz zdobywa punkty jeśli któryś z graczy zagłosuje na poprawną kartę. Choć gra wydaje się prosta, to nietypowe obrazki potrafią zaskoczyć – wymyślenie skojarzenia, które nie byłoby zbyt proste lub zbyt odległe jest nie lada wyzwaniem. Sprawdź kreatywność swoją i bliskich!


Dixit – zasady gry

Każdy gracz otrzymuje króliczka w wybranym kolorze i umieszcza go na polu 0 na planszy. 84 karty należy przetasować i każdemu z graczy rozdać 6. Pozostałe tworzą stosy do dobierania. Należy rozdać tyle żetonów do głosowania, ilu jest graczy.

W każdej rundzie jeden z graczy zostaje narratorem. Narrator wybiera jedną z 6 kart trzymanych w ręku i głośno wypowiada jakiekolwiek skojarzenie związane z jej treścią (nie pokazuje karty innym). To, co gracz wypowiada, może przyjąć różnoraką formę: może to być jedno słowo, może to być kilka słów, albo tylko jeden dźwięk. Może to być coś zupełnie zmyślonego lub wręcz przeciwnie – istniejącego, jak fragment wiersza czy piosenki, przysłowie, tytuł.

Każdy z pozostałych graczy wybiera teraz w sekrecie jedną ze swoich 6 kart, która jego zdaniem najlepiej ilustruje skojarzenie wypowiedziane przez narratora. Gracze nie pokazując wybranych kart innym, przekazują je narratorowi. Narrator je tasuje łącznie ze swoją i odkrywa wszystkie.

Celem wszystkich graczy jest odnalezienie wśród wyłożonych kart tej, której właścicielem jest narrator. Każdy z graczy w tajemnicy głosuje na jedną z kart, którą typuje na należącą do narratora. Gdy wszyscy zagłosują, gracze odkrywają żetony i kładą je obok typowanych kart. Nie można głosować na własną kartę!

Jeśli wszyscy gracze poprawnie wskazali kartę należącą do narratora, lub gdy żaden z graczy jej nie wskazał, narrator nie otrzymuje żadnych punktów, natomiast wszyscy pozostali gracze mają po 2 punkty. W innym przypadku:

  • po 3 punkty zdobywa narrator i gracze, którzy poprawnie wskazali jego kartę
  • każdy gracz za wyjątkiem narratora na którego kartę zagłosowano otrzymuje 1 punkt za każdy głos

Gracze przesuwają swoje króliczki na torze punktacji. Każdy z graczy uzupełnia pulę kart do ręki tak, żeby zawsze miał ich 6. Gra kończy się, gdy któryś z graczy dobierze ostatnią kartę ze stosu.

Zawartość gry Dixit:

  • 84 wielkoformatowe karty
  • plansza z torem punktów wewnątrz pudełka
  • 6 drewnianych pionków królików
  • 36 znaczników głosowania
  • instrukcja

Cechy gry:

  • liczba graczy: 3-6
  • czas gry: 30 minut
  • instrukcja: polska
  • wydanie: polskie
  • opakowanie: tekturowe, 27,5 x 27,5 x 5,5 cm
  • wymiary kart: 12 x 8 cm
  • wysokość figurek: ok 3 cm

(materiały wydawcy)